S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.
tel. kontakt: + 420 605 307 857, e-mail: ziva-strava@email.cz
Doprava zdarma
Při nákupu nad 1500,-
Časté akce a slevy
Sledujte náš facebook
Kvalitní
Raw potraviny
Dárek
Ke každé objednávce

Zboží v akci

Cena 133 Kč (5 EUR)
skladem
Cena 505 Kč (19 EUR)
na dotaz


Začátky se syrovou stravou

Prvních několik dní a možná i týdnů po zahájení konzumace syrové stravy můžeme trochu tápat v tom, co je pro nás nejlepší. Zde vám předkládám několik tipů a zajímavých informací.

Nejčastější chybou je málo zkonzumovaných potravin. Zjistíme, že k nasycení je třeba velké množství ovoce a zeleniny. Tato potřeba se ale po několika dnech snížía ustálí. Do té doby je ale velmi důležité zbytečně nehladovět a opravdu dostatečně jíst.

Je potřeba konzumovat větší porce, než jste byli doposud zvyklí. Je důležité zahrnout do jídelníčku dostatečné množství ovoce. Pouze zelenina nám neposkytne dostatečné množství energie. V olejích, semenech a ořechách je sice velké množství energie, ale příliš koncentrované v tucích, není proto vhodné jich konzumovat příliš najednou. Kdykoli se cítíte hladoví, dejte si tolik ovoce, kolik uznáte za vhodné, nemusíte mít obavy, že byste se přejídali. Experimentujte.

Nemusíte mít obavu, že byste při velikém přísunu ovoce jedli více, než je nutné. Vyhneme se zbytečné společné konzumaci ovoce a tuků (ořechy, semínka). Rovněž se nemusíme obávat, že bychom neměli dostatečný přísun bílkovin.

 

Obsah živin v ovoci je v průměru - asi 90% sacharidů a 5% bílkovin a 5% tuku. Ovoce nám poskytuje perfektní poměr bílkovin.


Zelenina obsahuje v průměru 70% sacharidů, 20% bílkovin a 10% tuku. Mateřské mléko obsahuje 6% bílkovin a přestože kojenec potřebuje více bílkovin pro stavbu svého těla, než dospělí, je tento poměr bílkovin naprosto dostačující.

Pouze strava není vše. Důležitý je dostatek kvalitního spánku (všeobecně na živé stravě potřeba spánku ubývá. V začátcích však může být potřeba spánku zvýšená v závislosti na tom, jak se tělo regeneruje a zbavuje odpadních látek a toxinů).

Důležité je i cvičení, které se pro vás v ideálním případě stane běžnou součástí života. Pohyb na čerstvém vzduchu a na sluníčku i v méně příznivém počasí nás potěší na těle i na duši.

 

Raw food není životním stylem jako takovým. Syrová strava je přirozená. Není to dietetický směr ani styl, ale návrat ke kořenům a k tomu, co pro nás bylo kdysi zcela samozřejmé.

 

Autor: Nikol Jelínková, www-ziva-strava-obchod.cz

 

ZWZmNG